Wat willen we bereiken
We zijn trots op het harde werk van al onze medewerkers. We richten ons op een goede dienstverlening. We willen goed contact met onze inwoners. Een gemeentelijke fusie is niet noodzakelijk. We hebben de juiste grootte voor onze inwoners. We zijn klein genoeg zodat we makkelijk aan te spreken zijn en groot genoeg om regionaal invloed te hebben. We streven ernaar dat onze organisatie open, eerlijk en betrouwbaar is. Graag zien we dat inwoners meer vertrouwen krijgen in onze organisatie en ons politieke bestuur. Daarnaast willen we efficiënt werken. Bij elke stap in een proces vragen we ons af of dit een slimme manier is om tot een beslissing te komen. Door onze aandacht te richten op efficiënt werken verwachten we kosten te kunnen besparen. Verder willen we dat ons beleid rondom informatie bijgewerkt is en dat onze informatiehuishouding up-to-date is en tegen cyberdreigingen of digitale dreigingen kan. Met de informatiehuishouding bedoelen we de opslag, het beheer en het verstrekken van gegevens binnen onze organisatie. Met onze huidige informatie en communicatietechnologie kunnen we onze doelen bereiken.
Wat willen we daar voor doen
- We praten vanuit de organisatie richting inwoners altijd in begrijpelijke taal.
- We stemmen processen binnen onze organisatie en samenhang met elkaar beter af.
- We werken constant aan het verbeteren van de processen waar onze inwoners en ondernemers mee te maken hebben, oftewel de klantprocessen. Ook kijken we constant naar hoe we via de telefoon nog beter bereikbaar kunnen zijn.
- We zetten de Lokale Inclusie Agenda voort. We werken samen met alle inwoners en betrokken partijen om een inclusieve gemeente en organisatie te zijn.
- Ons beleid rondom informatie is actueel en onze informatiehuishouding is up to date. Met de informatiehuishouding bedoelen we de opslag, het beheer en het verstrekken van gegevens binnen onze organisatie. Onze systemen kunnen tegen cyberdreigingen of digitale dreigingen.
Doelstelling en resultaten
Doelstelling : Resultaten :
|
---|
Vastgesteld beleid
- Koersdocument ‘Schagen maken we samen’.
- Coalitieakkoord 2022-2026 ‘Doorbouwen op een gezond fundament’, Gateway Reviewrapport “Geluk bij de gemeente Schagen”, De volgende stap in dienstverlening: uitvoering centraal’.
- Lokale Inclusie Agenda; voor een samenleving die werkt voor iedereen 2021-2022.
Indicator
- Klantwaardering hal : minimaal 90% (zeer) tevreden
- Telefonie: 60% afgehandelde vragen in de eerste lijn
- Klantenservice: klantwaardering van minimaal 8,5
- Gerealiseerde acties uit de Lokale Inclusie Agenda